04 november 2019

CDA pleit voor de komst van een veiligheidsbus

Een politiebureau lijkt er op korte termijn niet te komen in Zuidplas. Het CDA vindt het belangrijk dat inwoners van Zuidplas toch zoveel mogelijk verbonden blijven met de hulpverleners.'De komst van een zogenaamde veiligheidsbus, kan hier aan bijdragen', stelt Benno de Ruiter, fractielid CDA Zuidplas.

'We hebben al jaren geld gereserveerd in de begroting voor de veiligheid. Dat bedrag kan mooi worden besteed aan deze bus die gebruikt kan worden door de politie maar ook door handhavers, brandweer of ambulancepersoneel.'

Op locaties waar tijdelijk meer toezicht nodig is, zou de bus als werkplek kunnen functioneren. Opdeze wijze sla je twee vliegen in één klap. Voor inwoners zou deze bus toegankelijk moeten zijn om even ‘langs’ te komen om een verhaal kwijt te kunnen onder het genot van een kopje koffie. De inwoners zijn tenslotte de oren en ogen van de buurt.

Het voordeel van deze ‘mobile werkplek’ is dat deze flexibel ingezet kan worden in alle dorpen van de gemeente Zuidplas om zo de zichtbaarheid te vergroten. 'We hebben vragen ingediend bij het college en kijken uit naar de antwoorden. Met de veiligheidsbus komen we tegemoet aan inwoners van Zuidplas die zich graag veilig willen blijven voelen binnen de gemeentegrenzen.'

Zie hier de vragen die Benno aan het college heeft gesteld: