30 mei 2021

CDA Zuidplas staat voor Krachtige Dorpen!

CDA Zuidplas maakt haar naam als meest lokale politieke partij opnieuw waar. De kwartiermakers gaan in gesprek met inwoners voor het vullen van het verkiezingsprogramma.

“Waarom wij tijd en energie in onze gemeente?” Het antwoord op die vraag is de drijfveer van CDA Zuidplas.

Dat doen we omdat we wonen in dorpen waar we trots op zijn. Moerkapelle, waar mensen voor elkaar zorgen, het groene Zevenhuizen waar inwoners met regelmaat de handen ineen slaan om een feest te organiseren, Nieuwerkerk waar de beste eigenschappen van een dorp en een stad gecombineerd worden en Moordrecht waar iedereen welkom is én zich welkom voelt. Het zijn krachtige dorpen met unieke eigenschappen die het CDA wil behouden.

“Wij zijn trots op dát Zuidplas. Het groene, dorpse hart tussen de grote steden, dat willen we behouden! Daar zetten wij ons als CDA Zuidplas dagelijks voor in”, zegt fractievoorzitter Benno de Ruiter.

De afgelopen jaren heeft het CDA steeds contact gezocht met inwoners. Verbinding met en tussen inwoners en de gemeentein de gemeente, is de basis van het werk wat wij doen. Die verbinding met alle inwoners in de dorpen is ons uitgangspunt.

Volgend jaar zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. “Voor ons gaat een verkiezingsprogramma zoveel verder dan opschrijven wat wij vinden dat goed is voor de dorpen. Net als voorgaande verkiezing willen we het verkiezingsprogramma vullen met ideeën van inwoners, verenigingen en stichtingen. Zo kunnen we onzevolksvertegenwoordigende rol optimaal vervullen.

Daarom gaan wij de komende maanden in gesprek met inwoners en verenigingen om te horen wat er speelt. Waar moet hun politieke partij zich voor inzetten? Wat moet er behouden worden? Waar zouden we afscheid van moeten nemen? De antwoorden op die vragen staan centraal bij het tot stand komen van ons nieuwe verkiezingsprogramma.”

Kwartiermaker Benno de Ruiter is heel stellig: ‘ Het is onze ambitie om dat wat belangrijk is voor inwoners, instellingen en stichtingen te vertalen naar een aansprekend programma waarin iedereen zich herkend. De gemeente is er voor de inwoners van onze dorpen, niet andersom! Als CDA Zuidplas hebben wij ons altijd thuisgevoeld in de rol van dé lokale partij. Dichtbij onze inwoners. Dat moet zo blijven.’

Benno is niet de enige kwartiermaker van het CDA. ‘Net als de afgelopen jaren hebben wij voor alle dorpen een vertegenwoordiger. Ieder dorp heeft een eigen karakter en eigen belangen. Daar willen we bij aansluiten. Zo zit Zevenhuizen te springen om speelvoorzieningen voor tieners en zijn Nieuwerkerk en Moerkapelle juist op zoek naar een goede ontsluiting van het wegennet.’

Het CDA verkiezingsprogramma zal, net als wij, dicht bij de inwoners staan.

Het moge duidelijk zijn, het CDA staat voor onze krachtige dorpen. Meedenken? Of heeft u of heb jij ideeën over onze dorpen? Waar moet het CDA zich in Zuidplas hard voor maken en wat moet er de volgende periode zeker niet vergeten worden? Neem contact met CDA Zuidplas!

Zevenhuizen/Moerkapelle: Benno de Ruiter ([email protected]) en Mark den Hollander ([email protected])

Moordrecht: Pien Meppelink ([email protected]) en Edwin van Koeverden ([email protected])

Nieuwerkerk aan den IJssel: Harmen van Norel ([email protected])

Hopelijk tot snel!