25 november 2019

CDA is blij met de komst van de veiligheidsbus

Op 31 oktober stelde Benno de Ruiter, fractielid van CDA Zuidplas, schriftelijke vragen over de mogelijkheden van een veiligheidsbus.

Deze bus zou de verbondenheid van inwoners en hulpdiensten vergoten doordat de bus flexibel ingezet kan worden in alle dorpen van Zuidplas. Dit gaat de zichtbaarheid vergroten.

Ook kan deze bus worden ingezet op plaatsen waar tijdelijk meer toezicht nodig is, stelt de Ruiter.De Ruiter is erg enthousiast over de beantwoording van de schriftelijke vragen.‘Wat goed dat er, naar aanleiding van de schriftelijke vragen, een team van afdeling veiligheid directeen bezoek heeft gebracht aan de gemeente Midden-Delfland, waar een soort gelijke bus al operationeel is. Het college was onder de indruk van dit voertuig. Dit heeft geresulteerd in de aanschaf van een bus’.

Het CDA is tevreden dat het al reeds gereserveerde bedrag nu wordt besteed aan daadwerkelijke uitgave ter verbetering van de veiligheid en zichtbaarheid in de dorpen. ‘Wij kijken erg uit naar de komst van de veiligheidsbus, welke al in december operationeel is. Ook zijn wij benieuwd hoe het college de invullingscriteria invult.’

Zie hier de beantwoording van de op 31 oktober 2019 gestelde vragen: