30 mei 2020

CDA Zuidplas vraagt het college tijdelijke maatregelen te treffen voor horecaondernemers en sportverenigingen

Benno de Ruiter, fractielid van CDA Zuidplas, is de laatste dagen benaderd door verschillende horeca-ondernemers uit de verschillende dorpen. De rode draad van de vragen was ‘Is het mogelijk omtijdelijk meer terras ruimte te krijgen?’ Het CDA legt deze vraag nu bij het college.‘Horecagelegenheden zijn een belangrijk onderdeel van onze dorpen. Sociale contacten vormen eenbasis voor samen zijn’, aldus de Ruiter. ‘Door de huidige maatregelen, kunnen er minder gastenaanwezig zijn in de horecagelegenheid. Uitbreiding van de terrassen zou voor sommigegelegenheden echt hét verschil kunnen maken.

Ook vraagt de fractie van het CDA aandacht voor de sportverenigingen. De kantines mogen pas op 1 juli open tenzij deze gepacht wordt. ‘Dat is natuurlijk moeilijk uit te leggen aan verenigingen die de inkomsten ook hard nodig hebben’, aldus de Ruiter. De CDA-fractie vraagt daarom ook om op hele korte termijn in gesprek te gaan met de veiligheidsregio om de mogelijkheden te bespreken en zo de sportverengingen en horecagelegenheden tegemoet te komen.

De Ruiter: ‘De afgelopen maanden zijn zwaar geweest voor de horeca ondernemers en sportverenigingen. Als gemeente moeten we er alles aan doen om deze groep lokale ondernemers en sportverenigingen maximaal te steunen. Zo kunnen zij op een verantwoorde en veilige manier verder!’