Tinet de Jonge

Gemeenteraadslid

Tinet de Jonge is de fractievoorzitster van CDA Zuidplas. Tevens was zij lijsttrekster voor CDA Zuidplas tijdens de campagne in de aanloop naar de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen.

Over wat Tinet motiveert om zich in te zetten voor de gemeente Zuidplas en het CDA zegt zij:

"Je inzetten voor je eigen straat, wijk, dorp en gemeente. Dat is het mooiste wat er is. Ik ben er trots op dat ik dat mag doen voor een partij die de mens voorop zet. Juist het kiezen voor mensen zit in mijn bloed. Organisaties die werken met hart en hoofd op de goede plek hebben mijn hart.

Wij wonen op een unieke plek in Nederland. Omringt door groen, wonen in een dorp maar met de Randstad op een steenworp afstand. Hoe houden we dat? Hoe zorgen we dat mensen die hulp nodig hebben dat ook daadwerkelijk krijgen. Hoe helpen we mensen aan het werk? Hoe houden we onze omgeving veilig? Vragen waar ik over na wil denken. Niet alleen maar juist samen met inwoners en organisaties."