Verkiezingsprogramma 2018-2022

Verkiezingsprogramma 2018-2022

CDA zet 50 plussers en gezinnen centraal in het verkiezingsprogramma

‘Verbinden en richting geven’

Afgelopen week hebben de leden van CDA Zuidplas unaniem ingestemd met het verkiezingsprogramma ‘Verbinden en richting geven.’

‘We zijn heel blij met het eindresultaat’, zegt lijsttrekker Tinet de Jonge. Met het schrijven van dit verkiezingsprogramma wilden we laten zien wat we de afgelopen jaren gezien hebben en waar we naartoe willen. Een gemeente waar jong en oud de mogelijkheid heeft om veilig en groen te wonen.’

Het CDA heeft de afgelopen vier jaar continu in contact gestaan met de inwoners van Zuidplas. Tinet de Jonge bezocht samen met ervaren wethouderskandidaat Jan Verbeek ondernemers, inwoners, zorginstellingen, buurtpreventiegroepen en sportverenigingen. ‘Juist dat geluid willen we door laten klinken in dit verkiezingsprogramma. Jongeren en 50 plussers geven bijvoorbeeld aan dat het vinden van een woning een flinke uitdaging kan zijn.’ Ook duidelijkheid voor ondernemers en veiligheid staan hoog op de agenda van het CDA. ‘De gezinnen binnen onze gemeente hameren op veiligheid. Niet alleen de veiligheid in eigen huis maar ook de verkeersveiligheid. Als CDA willen we dan ook dat er een budget komt waarmee de onveilige situaties in de dorpen stuk voor stuk onder de loep genomen worden. Eén van de belangrijkste redenen om in één van onze dorpen te gaan wonen, is het dorps wonen in de nabijheid van de Randstad. Dat dorpse wonen, dat willen wij zo houden!’

De komende maanden gebruikt het CDA om het verkiezingsprogramma onder de aandacht te brengen van de inwoners van Zuidplas. ‘Natuurlijk krijgen alle inwoners die we gesproken hebben een exemplaar toegestuurd. We zijn er als volksvertegenwoordigers voor hen! Daarom vinden we het ook zo bijzonder dat we foto’s en quotes hebben mogen gebruiken van die inwoners. Zo maakte Zevenhuizenaar Jolanda Bakker prachtige natuurfoto’s. Alleen daarom is het lezen van dit verkiezingsprogramma al de moeite waard!’ grapt de Jonge.

Ook de achterkant van het programma is het bekijken waard. Het staat vol met foto’s van alle bezoeken die het CDA de afgelopen jaren afgelegd heeft. ‘Het is een collage van het tot stand komen van het verkiezingsprogramma. Je zou het als een zoekplaatje kunnen gebruiken en kijken welke dorpsgenoten je herkent!’ sluit Tinet af.

Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst