16 oktober 2014

Gaat de gemeentewinkel dicht?

Recent werden wij geïnformeerd dat het college nadenkt om de loketten (gemeentewinkel) onder verantwoordelijkheid van Dordrecht te brengen. In een tijd waarin wij efficiënt met de beschikbare middelen (lees financiën) om moeten gaan, begrijpt het CDA dat je veel zaken onder de loep kunt nemen en ook dit. Wij zijn daar echter wel huiverig voor. De gemeentewinkel is natuurlijk wel het gezicht naar buiten, ook al komt u er niet veel en ook al zal dat in de toekomst door digitalisering alleen maar minder worden. Maar het CDA ziet het niet gebeuren dat Dordrecht over onze openingstijden gaat en over de medewerkers in de gemeentewinkel, zonder dat onze gemeenteraad daar zeggenschap over heeft, ook niet via de Drechtraad. Dat gaat het CDA te ver. Daar waar onze inwoners niet tevreden zijn over de communicatie met het gemeentehuis, staat de gemeentewinkel juist wel goed bekend dus geen reden juist dat te veranderen!

Evert Jan van de Mheen, fractievoorzitter