Foto's website Kieslijst

Elise Priester | 7

Elise (2001) is opgegroeid in Zwijndrecht. Ze woont in de wijk Walburg en studeert in Leiden. Sinds drie jaar is ze actief bij het CDA in de afdeling. Ook is ze vrijwilliger in Het Badhuis en in Zorgcentrum Nebo en lid van de Oude Kerk. Daarnaast geeft ze al een aantal jaar bijles aan kinderen in Zwijndrecht.

‘Als vrijwilliger bij verschillende organisaties en door mijn werk als bijlesdocent leerde ik veel Zwijndrechters kennen. We wonen in een diverse gemeente met veel verschillende mensen. Daar krijg ik energie van, want met elkaar kunnen we Zwijndrecht echt een mooiere plek maken om te leven en om op te groeien.

Veel mensen maken zich zorgen over hun toekomst. De gas- en lichtrekening stijgt, in onze woonplaats is soms sprake van onveilige situaties en de overheid brengt inwoners geeft inwoners soms meer problemen dan oplossingen. Ik vind het belangrijk dat wij, als CDA doen wat we zeggen en ook zeggen wat we doen.

Daarnaast wil ik als jongere ook de belangen van jongeren en kinderen benadrukken. Onze gemeente moet een plaats zijn waar het prettig opgroeien is en waar jongeren een toekomst hebben.’