30 april 2024

Motie Wolf

Afgelopen week heeft CDA De Wolden samen met Gemeentebelangen een motie over beter beheer van de wolf ingediend. Voor een plattelandsgemeente als De Wolden is het keihard nodig dat er grenzen gesteld kunnen worden aan de ruimte voor de wolf. Voor de veiligheid én het veiligheidsgevoel van mens en dier. Data van de provincie laat zien dat de wolf veel slachtoffers maakt. Wolven doden schapen, maar ook geiten, koeien en pony’s, zelfs achter wolfwerende hekken!

Daarom hebben CDA en Gemeentebelangen een motie ingediend om de petitie van de provincies Drenthe en Gelderland te ondersteunen. De petitie roept op tot de volgende drie zaken:
- inzetten op goede preventie
- probleemwolven aanpakken
- populatiebeheer mogelijk maken

De motie is op de raadsvergadering van 25 april aangenomen door de gemeenteraad van De Wolden. Dit betekent dat onze inzet onder de aandacht wordt gebracht bij andere Drentse gemeenten, de provincie, de Tweede Kamer en het Europees Parlement.

Er is geen tijd te verliezen!