Megchelen

Megchelen is het meest zuidelijk gelegen dorp in onze mooie gemeente. Waar alles rustig zijn gangetje gaat. Je kunt Megchelen vergelijken met het dorp van de Galliërs uit Asterix en Obelix. Van groot belang is het succesvol doorgang vinden van het Plan Meghlo. Zeker voor de toekomstige leefbaarheid in het dorp. De jeugd heeft de toekomst. Zorgt voor roering in een dorp. De gemeenschap snakt weer naar het “normale” leven. Weer gezellig samenzijn op de kermis of in het bloeiende verenigingsleven.

Onze prioriteiten voor Megchelen zijn:

• Ondersteunen ontwikkeling Plan Meghlo
  • Verder ondersteunen en faciliteren verenigingsleven en leefbaarheidsinitiatieven
  • Inzetten op verdere vergroening, verbetering wegen in het buitengebied.
  • Ondersteunen, faciliteren ontwikkelingen op het gebied van recreatie, toerisme en culturele activiteiten. Bijvoorbeeld: B en B’s, boeren terrassen, vernieuwende overnachtingsvormen, nieuwe fietsroutes.
  • Onze boeren en buutenlui continue blijven betrekken bij nieuwe ontwikkelingen op het platteland. Niet over de boeren praten maar met de boeren.
  • Meer zichtbaar maken van het belang van vrijwilligerswerk en mantelzorg. De buurtsuper kan alleen maar draaien dankzij de vele vrijwilligers.