02 oktober 2022

Tom Berendsen

Europarlementariër op bezoek bij scouting Goirle vanwege hoge energieprijzen

Op uitnodiging van fractievoorzitter van het CDA Goirle, Tess van de Wiel, is Europarlementariër Tom Berendsen op woensdag 28 september op bezoek geweest bij de scouting in Goirle. De scouting heeft last van de hoge energieprijzen om het gebouw te verwarmen en zoekt naar oplossingen om de kosten te drukken. Tom Berendsen is houdt zich in Brussel bezig met de stijgende energieprijzen en deelt de zorgen van vele verenigingen. "Bij een scouting komen mensen samen en is dus van groot belang in een lokale gemeenschap. Dat mag niet weg vallen. Wat mij betreft, moeten we alles op alles zetten om te zorgen dat de scouting en ook andere locaties zoals buurthuizen en sportclubs het hoofd boven water houden", aldus Berendsen. Fractievoorzitter Tess van de Wiel is blij met de komst van Tom naar Goirle. "Onze lijnen met Tom in Brussel zijn kort en ik ben blij dat Tom hier met eigen ogen kan zien wat de gevolgen zijn van de stijgende prijzen, zodat wij hier lokaal, en Tom vanuit Brussel deze verenigingen kunnen helpen." Komende dagen gaat Berendsen bij meerdere verenigingen op bezoek in Brabant om te horen welke zorgen er spelen zodat hij die voorbeelden mee kan nemen naar de Brusselse onderhandeltafel.