Klaas-Jan Dunnink

Raadslid

Graag zet ik me in voor een Meppel waarin we ons voorzieningenniveau in stand blijven houden. Verenigingen, buurthuizen, scholen en kerken zijn de ruggengraat van onze samenleving en zorgen voor betere gezondheid en sociale samenhang.  Het belang van deze instellingen wordt vaak onderschat bijvoorbeeld in het voorkomen van eenzaamheid. Het is belangrijk dat de gemeente hier oog voor heeft. Van jong tot oud moeten er in Meppel mogelijkheden zijn en blijven om prettig te wonen, werken en leven!

Het is belangrijk dat de gemeente dienstbaar is aan -en vertrouwen heeft in- haar inwoners. Dit vraagt een gemeente die ruimte geeft en denkt in mogelijkheden. Bijvoorbeeld in de zorgtaken waar de gemeente verantwoordelijk voor is. De hulpvraag van een inwoner vraagt vaak om maatwerk. Hierin moeten we doen wat nodig is! Preventief werken is daarbij het uitgangspunt. Zo zijn financiële problemen vaak een bron voor verdere problematiek in gezinnen. Armoedebestrijding is voor mij dan ook een belangrijk doel om de komende periode op in te zetten.

Ook wil ik me inzetten voor minder marktwerking in de zorg. De gemeente moet samen met zorgorganisaties bepalen welke doelen we voor onze inwoners willen bereiken. Daarbij past partnerschap en bekostiging op basis van resultaten.