Theo Bolder

Raadslid en bestuurslid

Theo Bolder is trots inwoner van Azewijn en is sinds begin jaren '90 lid van het CDA. in de periodes 2010-2014 en 2014-2018 is hij actief geweest als raadslid. In de periode 2018-2022 is hij actief geweest als bestuurslid van het CDA Montferland. In de periode 2022-2026 is Theo wederom actief als raadslid namens het CDA Montferland voor onze mooie gemeente.

"Ik wil mij sterk maken voor de leefbaarheid in de kleine kernen en het buitengebied. Woningbouw in elke kern is belangrijk om de jeugd de mogelijkheid te bieden in hun eigen dop te blijven wonen. Ook de leefbaarheid op het platteland straat onder druk de terugloop in de agrarische sector. De agrarier moet de ruimte houden om te boeren, maar ook om andere vormen van bedrijvigheid te ontwikkelen zonder dat het elkaar in de weg zit. Ook duurzaamheid is een belangrijk item waarbij het CDA Montferland vind dat zonnepanelen op het dak horen en niet op landbouwgrond. Bij het eerlijke verhaal over duurzaamheid horen ook windmolens al wil bijna niemand die in de achtertuin."