Jeroen Gerretsen

Ik ben 31 jaar, trotse inwoner van de stad Groenlo en in mijn dagelijks leven werkzaam als planoloog bij de gemeente Enschede.

Ik wil mij inzetten voor:
1. Betaalbare (sociale) huur -en koopwoningen voor jong én oud!
Ik wil dat iedereen prettig kan leven en wonen in onze gemeente. Het is een bekend probleem, dat de woningmarkt steeds extremere vormen aanneemt. Daarom betaalbare (sociale) huur -en koopwoningen, voor oud én Jong!

2. Stagehoofdstad van de regio, vergrijzing en jongeren binden
Ik wil van Oost Gelre de stagehoofdstad van de regio maken. Door de vergrijzing en áls we niets doen zullen de vacatures jaarlijks toenemen. Door (beroeps)onderwijsinstellingen en bedrijven dichter bij elkaar te brengen, kunnen we oplossingen bieden aan het oplopend tekort. De eerste stap van stage lopen en een eerste baan vinden is cruciaal voor het binden/vasthouden van onze jongeren: waar je je eerste baan vindt, ga je tenslotte ook vaak wonen.

3. Goede ondersteuning van verenigingsleven en evenementen
Het verengingsleven en onze evenementen zijn belangrijk voor onze inwoners en leefbaarheid. Onze verenigingen en evenementen moeten maximaal kunnen floreren en blijven doorbouwen.

4.Goede bereikbaarheid en mobiliteit
Goede bereikbaarheid en mobiliteit zijn cruciaal: wél een A18, absoluut geen Noordtak en natuurlijk goed bereikbaarheid met het openbaar vervoer.

Ik ga graag voor u aan het werk.