Erwin Debie

Nummer 8

Onderzoek alles, maar behoud het goede

Dit keer stellen we iemand voor die kennis van zaken heeft op vele fronten, een topper van een fractievoorzitter is en desondanks vooral een heel bescheiden man. Onze Erwin Debie! Hij is 52 jaar en woont in ‘Norbik’ samen met zijn vrouw Isatou en zoontje Jim.

Dat Erwin zoveel kennis van zaken heeft, komt door zijn brede interesse in van alles en nog wat. Zijn inzet voor vele verenigingen en organisaties is dan ook een logisch vervolg. Zo is Erwin trompettist en secretaris bij harmonie Berggalm Noorbeek, penningmeester bij Orgelconcerten E-M, actief binnen de parochie H. Brigida en secretaris/penningmeester van de Contactraad Noorbeek. Daarnaast zit hij in de Raad van Toezicht van basisschoolorganisatie kom Leren én is hij commissaris bij de Rabobank Zuid-Limburg-Oost. Als het aan Erwins kennis en ambities ligt, zou die lijst nog veel langer kunnen zijn. Gelukkig voor ons is dat niet zo, want hij is natuurlijk raadslid én plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad.

Een hele waslijst aan activiteiten dus. Mensen zien Erwin dan ook als een harde maar bovenal gezellige werker. Je zou misschien verwachten dat er met al deze activiteiten geen ruimte meer is in zijn agenda, maar niets is minder waar! Erwin doet dat alles namelijk allemaal in zijn vrije tijd. In het dagelijks leven is hij algemeen directeur van de gemeente Landgraaf. Een droom als kind die is uitgekomen. En wat we dan nog niet wisten: Erwin fietst iedere ochtend maar liefst 12 km!

Daadkrachtig en concreet. Doorpakken en uitvoeren

Erwin houdt niet van dikke beleidsnota’s, maar wel van korte, bondige en bovenal concrete uitvoeringsplannen. “Pluis niet alles juridisch uit tot de laatste komma en wacht zeker niet totdat iedereen er 100% tevreden over is. Dat lukt nooit en zo kom je nooit tot uitvoering”. Die daadkracht moet er o.a. komen om tot meer woningbouw te komen. Vooral in de kleine kernen.

Kerst of carnaval?

Erwin gaat voor de gezelligheid, veel mensen treffen en genieten. Dus ja dan is de keuze carnaval!