Jos Oostenbach

Nummer 7

Er valt altijd wel iets te verbeteren

De altijd vriendelijk goedlachse Jos Oostenbach komt uit Cadier en Keer en is daar ook opgegroeid. Met zijn 61 lentes jong is Jos een druk baasje - aldus zijn vrouw en vier volwassen kinderen. Van een goede wandeling in de natuur en heerlijk werken in de tuin kan hij echt genieten en ontspannen. En wist je dat Jos filosofie heel leuk vindt?

Vroeger wilde hij graag dierenarts worden, maar nu zorgt hij als kleine zelfstandige ervoor dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen. In zijn vrije tijd is Jos raadslid en zit hij in het bestuur van fanfare Sint Blasius en het Belgisch Monument. Niet voor niks dus, dat hij zo’n druk baasje is.

Verbinder, regelaar en genieter

Als levensgenieter probeert hij elke dag te genieten van de leuke momenten. Ook is Jos een verbinder en regelaar. Hij legt verbindingen tussen mensen en groepen om samen doelen te bereiken. Dat formele regels geen rekening houden met persoonlijke situaties van mensen is een zaak waar Jos niet tegen kan. En losse eindjes of klusjes die nog moeten gebeuren, daar kan Jos van wakker liggen ‘s nachts.

Geïnspireerd door bewoners

De grootste wens van Jos voor Eijsden-Margraten is dat we ons blijvend laten inspireren door de belangen van onze bewoners. En als hij het vandaag nog kon realiseren, dan zette hij woningen neer voor senioren en jongeren. Daar wil hij zich dan ook extra hard voor maken de komende periode.

Welk lied kun je van voor tot achter meezingen?

“Don’t pass me by” van Leonard Cohen.