Roger Ritzen

Nummer 5

Ik sta voor een gemeente die met gezond boerenverstand kijkt naar de vragen die zich voordoen

Als jeugdleider en supporter staat Roger op z’n minst iedere zaterdag langs de zijlijn bij SVME JO13 en dat doet hij met volle overgave. Samen met zijn vrouw Susanne woont hij sinds 2006 in de kern Eijsden. Maar hij komt oorspronkelijk uit Mariadorp. Dat daar ook nog een belangrijk stuk van zijn hart ligt, weten we door zijn tomeloze inzet als vrijwilliger binnen de kern. Hij is hier voorzitter van de voetbalvereniging en werkzaam als lector van de parochie Maria Tenhemelopneming

Betrouwbaar, integer en loyaal

Wie is Roger? Als we het aan zijn twee kinderen Niels (14) en Britt (12) vragen dan is de eerste reactie een workaholic en dat hij vaak weg is. Roger: oeff - ‘ik had als eerste reactie liever iets anders gehoord’. Maar als snel volgt betrouwbaar, integer en loyaal. Hij kan dan ook wakker liggen als het personen aangaat in zijn familie, klanten of vereniging. Voor zijn werk als adviseur is betrouwbaarheid en integriteit de basis. Zonder deze is er geen werk. Zo werkt hij nog steeds bij zijn eerste werkgever, loopt hij nog steeds op hetzelfde voetbalveld rond vanaf dat hij kon lopen en zal hij ook het CDA in moeilijke tijden steunen. Ook al is hij het niet met elke keuze eens.

Roger werkt bij Acconavm, een advies- en accountantskantoor, als strategisch bedrijfsadviseur. Zijn motto is: Als je de ondernemer niet goed kent, kun je ook zijn of haar bedrijf niet goed adviseren. Daarmee is hij nagenoeg in de voetsporen getreden van zijn vader (waar hij overigens heel trots op is). Naast zijn baan is Roger raadslid. Hij voert met name het woordvoerder bij financiële agendapunten. Daarnaast spreekt hij veel over het buitengebied en het agrarisch ondernemerschap. Daarbij is hij ook plaatsvervangend fractievoorzitter en voorzitter van de adviescommissie Planning en Control en lid van de stuurgroep Buitengewoon Buitengebied.

Boerenverstand zonder vooroordeel

De grootste wens van Roger is dat er met gezond boerenverstand wordt gekeken naar de vragen die zich voordoen bij de gemeente. En in het bijzonder dat mensen naar elkaar luisteren zonder vooroordelen en respect hebben voor andere meningen.

Strandvakantie of wandelen in de natuur?

Een strandvakantie om ‘Uit te waaien” tijdens een wandeling. Een zomervakantie zonder blik op de Noordzee en wandeling op het strand voelt als een gemis.