Portret CDA

Marlou Absil

Statenlid

Wie sjoen os Limburg is… en det mot zoë blieve!

Ook de komende jaren wil ik me blijven inzetten voor een Limburg waar het goed samenleven is. Waar onze gemeenschappen sterk zijn en waar we naar elkaar omzien. Dat zit in ons in de genen. Dat gaat samen met een sterk verenigingsleven en het doorgeven van onze eigen tradities zoals onze taal, vastenoavend of onze fanfares en schutterijen. Onze provinciale overheid moet dat maximaal ondersteunen. Of het nu gaat om het bestrijden van eenzaamheid van onze ouderen of gelijke kansen voor kinderen. De provincie heeft een belangrijke rol om dit mee mogelijk te maken; van een bijdrage voor gemeenschapsvoorzieningen tot het verminderen van regeldruk voor evenementen. Van voldoende sport en beweeg mogelijkheden tot het ondersteunen van nieuwe woonzorginitiatieven. Want we hebben in Limburg door de dubbele vergrijzing extra uitdagingen maar zeker ook kansen. Jonge mensen en gezinnen binden aan onze dorpen en wijken waardoor ook de voorzieningen in de toekomst in stand kunnen blijven.

Vanuit mijn werkervaring en ervaring in verschillende raden van toezicht ben ik thuis in de wereld van de ouderenzorg, jeugdzorg, onderwijs en het welzijnswerk.

Contactgegevens:
E-mail (Provincie): mg­jac.ab­sil@prvlim­burg.nl