Strijp.
Waar wij ons hard voor maken in Strijp
Veiligheidscheck wegen
Door de nieuwbouw de afgelopen jaren heeft Strijp heel wat meer bewoners gekregen. Om ervoor te zorgen dat zij allemaal snel en veilig op hun werk/school/sport kunnen komen, onderzoeken we of alle wegen nog wel veilig zijn. Waar nodig maken we kruisingen veiliger en verlagen we de maximumsnelheid in straten naar 30 kilometer per uur.
Handhaving op woningsplitsing en kamerverhuur
Er ligt een hoge druk op de wijk door woningsplitsing en kamerverhuur. Dit zorgt voor overlast. We handhaven daarom op de 30-meterregel en illegale kamerverhuur. We bekijken verder goed of er nog wel vergunningen afgegeven kunnen worden voor woningsplitsing in Strijp.
Buurtsubsidie voor verbinding in Strijp-S
Om te zorgen dat de bewoners van Strijp-S zich meer met elkaar verbonden voelen, komt er een buurtsubsidie om een activiteit te organiseren die het buurtgevoel stimuleert en eenzaamheid voorkomt
Gratis parkeren Trudoplein voor boodschappen
We willen dat het mogelijk blijft om gratis te parkeren op het Trudoplein voor mensen die boodschappen komen doen.
Woningbouw bij het Evoluon met behoud van zichtbaarheid
We staan open voor woningbouw bij het Evoluon. Het Evoluon moet wel zichtbaar blijven en mooi omgeven worden door hoogwaardig parkachtig groen.
Vaste wijkcoördinatoren
Strijp had te maken met veel verschillende gebiedscoördinatoren de afgelopen jaren. Daarom komt er nu een wijkcoördinator die minimaal twee jaar blijft.
Verbetering verkeersveiligheid Strijps bultje
We verbeteren de verkeersveiligheid bij het Strijps bultje, kruising Zwaanstraat. De verkeerssituatie is hier onoverzichtelijk en onlogisch, het is wachten op een ongeluk.
Meer groen en ontmoetingsplekken Strijp-S
Strijp-S heeft een klein stukje groen dat bij mooi weer meteen ‘vol’ zit met mensen. Daarom moet er meer groen aangelegd worden op of rondom Strijp-S, in combinatie met meerdere ontmoetingsmogelijkheden.

