Jeroen Weerdenburg

nr.1 lijsttrekker

Wie ben ik:

Ik ben Jeroen Weerdenburg (1966) en geboren in Driebergen-Rijsenburg. Sinds 1999 ben ik woonachtig in de gemeente Steenbergen. Eerst in de stad Steenbergen en later in Nieuw-Vossemeer. Sinds 2014 zijn wij woonachtig in De Heen (Notendaal). Sinds 2000 ben ik getrouwd met Sylvia en samen hebben wij 4 kinderen, 3 zonen en een dochter.

Mijn werkervaring:

Na acht jaren in de accountancy werkzaam te zijn geweest, ben ik begin jaren negentig overgestapt naar het bedrijfsleven. Diverse jaren ben ik werkzaam geweest bij een groothandel in plastic verpakkingsmaterialen. Daarna ben ik overgestapt naar de financiële afdeling om vervolgens mijn loopbaan te vervolgen in de bouw.  Na 15 jaar werkzaam te zijn geweest als administrateur bij een groot bouwbedrijf ben ik in 2014 overgestapt naar de schilderswereld. Thans ben ik hoofd-administrateur/-personeelszaken bij Lindhout Schilder-vastgoedonderhoud in Bergen op Zoom.

Mijn vrije tijd:

In mijn vrije tijd ben ik penningmeester van het gemeenschapshuis Vossenburcht in Nieuw-Vossemeer. Dit is een belangrijke locatie in Nieuw-Vossemeer waar vele mensen diverse malen per week samenkomen. Met veel plezier zet ik mij in, omdat we nog decennia lang van deze faciliteit willen genieten. Daarnaast ga ik graag op zaterdag mee met de zonen als zij gaan voetballen bij NVS in Nieuw-Vossemeer.

In de politiek:

Ik ben altijd politiek geïnteresseerd geweest, mede omdat de politici in Den Haag zich met ons burgers bemoeit. Ik volg bijna dagelijks de politieke ontwikkelingen via de krant, radio en tv. Ik vind het belangrijk dat de lokale politiek bewuste keuzes maakt die soms totaal anders kunnen liggen dan de landelijke. En bij ons CDA bevalt mij heel goed de open discussie en keuzes die primair gericht zijn op het welzijn van de bevolking.

Waarom CDA:

Om te bewerkstelligen dat iedereen zich in onze stad en dorpen thuis voelt moeten we als CDA luisteren. Luisteren naar de mensen, wat ze bezighoudt, wat ze nódig hebben. En dat te vertalen naar beleid, lokaal beleid. Niet eerst een beleidsplan schrijven en dan kijken wat iedereen ervan vindt, nee, midden in de samenleving staan en dan een beleidsplan (verkiezingsprogramma) maken dat recht doet aan zoveel mogelijk mensen. Dat is wat het CDA is. En daarna uitleggen, terug naar de samenleving, naar de ménsen om te vertellen waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. En een beroep (een Appèl zo u wilt) doen op diezelfde samenleving (waar politici deel vanuit maken) om verantwoordelijkheid te nemen voor je naaste en zo te zorgen dat niemand buiten de boot valt. Verantwoordelijkheid te nemen om een stad, een dorp neer te zetten waar we allemaal in willen leven. Onze mensen, onze inwoners willen een stadsbestuur dat betrouwbaar is en zich betrokken voelt met iedereen. Dat is het CDA!

Wat ik belangrijk vind voor de gemeente Steenbergen:

Het allerbelangrijkste is dat we prettig wonen in een veilige woonomgeving. We moeten ons thuis voelen in onze mooie gemeente. Veiligheid staat hoog in het vaandel. Ieder mens, jong en ouder, moet zich veilig voelen op straat. Daarnaast is het belangrijk dat alles schoon is. Geen ongewenst vuil op straten, geen overtollig groen op onze wandelpaden. Nee, laten we blijven wonen in een schoon en veilig Steenbergen.

Wat wil ik de komende vier jaar wil veranderen:

Voor ons blijft het belangrijk dat iedereen zich gehoord voelt. Politiek en burgers zijn gelijk aan elkaar. Geen afstand, geen kloof. Dat blijft de grootste uitdaging! De gemeenteraad van Steenbergen moet betrouwbaar zijn en betrokken blijven.

Tot slot

Steenbergen is van ons allemaal. Laten we zuinig zijn op alles wat onze mooie gemeente biedt. Wij allen zijn ambassadeur van deze mooie gemeente!