Ivo van Donselaar

Bestuursvoorzitter

Ivo van Donselaar, Castricum

Ik ben Ivo van Donselaar en en ben opgegroeid in onze gemeente. In mijn dagelijks leven werk ik als historicus aan een promotieonderzoek aan de Universität Münster.

Sinds mei 2021 ben ik actief lid van het CDA. De partij is in beweging en veel jonge mensen krijgen de kans de partij en haar koers te moderniseren. Ik werk hier als bestuursvoorzitter en commissielid aan mee.

Voor ons is het belangrijk dat Castricum een veilige en vitale gemeente blijft. Tussen Alkmaar en Amsterdam in is Castricum voor veel jonge mensen de ideale plek om de drukte van de stad te vermijden, maar toch snel naar de universiteit, het werk of het uitgaansgebied te kunnen gaan. Ik wil dat dit zo blijft. Daarvoor is het belangrijk dat we scherp handhaven, drugsgebruik en de daarmee samenhangende ondermijning in onze gemeente hard aanpakken. Maar daarnaast is het nodig zorg te dragen voor onze lokale identiteit, die de basis vormt voor het succes van onze gemeente.

Bij het CDA is solidariteit een sleutelwoord. Dat betekent keuzes maken. Als het gaat om de wooncrisis en de wijze waarop de gemeente in de toekomst vorm moet krijgen, is het belangrijk dat jongeren en jonge gezinnen deelnemen aan dit debat. Het is hard nodig dat dit geluid ook in de gemeenteraad verwoord wordt. Het CDA Castricum (waar alle leeftijdscategorieën vertegenwoordigd zijn) kan hierdoor de juiste keuzes maken voor de toekomst van onze gemeente.

Wilt u in contact komen met Ivo: [email protected]