Nieuwe coalitie Gemeente Landsmeer

Kandidaat-wethouders Gemeente Landsmeer bekend

Vandaag, op woensdag 6 juli, maakt de gemeente Landsmeer de kandidaat-wethouders bekend. De coalitiepartijen Lokaal Landsmeer, GroenLinks, Positief Landsmeer en het CDA dragen Marion Breij, Jacobien van Boeijen en Erik Heinrich voor. Na de installatie zullen zij samen met burgemeester Léon de Lange het nieuwe college van burgemeester en wethouders (B&W) vormen. Het college van B&W wordt ondersteund door gemeentesecretaris Peter Küppers.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Na een kwartaal van onderhandelingen, waarbij Lokaal Landsmeer als winnende partij van de verkiezingen het initiatief nam, komt er uit de schoorsteen van het gemeentehuis een mooie pluim witte rook.

Er is op een zeer constructieve wijze onderhandeld en een coalitie gevormd bestaande uit een breed politiek spectrum: Lokaal Landsmeer, GroenLinks Landsmeer, Positief Landsmeer en CDA Landsmeer. Daarnaast is er overeenstemming bereikt over wie de beoogde wethouders worden en wat de portefeuilleverdeling op hoofdlijnen zal zijn.

Aktueel