01 juli 2021

Wethouder Van Eijk

Wethouder benoemd in gemeenteraad Waterland

“Mouwen opstropen en aan de slag”

De gemeenteraad heeft in haar vergadering van 1 juli 2021 Theo van Eijk benoemd tot wethouder. De nieuwe wethouder zit namens het CDA Waterland in het college en is verantwoordelijk voor de portefeuilles; Ruimtelijke Ordening, Projectwethouder Galgeriet, Bouw- en woningtoezicht en Onderwijshuisvesting. Theo van Eijk woont in Nibbixwoud en is geen onbekende in het openbaar bestuur. Zo is hij in het verleden burgemeester geweest in Medemblik en in diverse andere gemeenten waarnemend burgemeester. Tevens is hij wethouder geweest in de gemeente Hoorn. De nieuwe wethouder dankt de raad en zijn CDA-fractiegenoten voor het in hem gestelde vertrouwen.

Van Eijk: “Met veel plezier geef ik gehoor aan het verzoek van het CDA Waterland om de resterende maanden tot de gemeenteraadsverkiezingen het stokje van Jelle Kaars over te nemen als wethouder van de gemeente Waterland. Enthousiast ga ik aan het werk in en voor de mooie gemeente Waterland.”