Peter Bluijs

Kandidaat, plek 6

Peter Bluijs (1948), getrouwd met Marianne, voormalig hoofd marketing, o.a. bij Haarlems Dagblad. Voel me Zandvoorter én wereldburger.

Hobby's: kosmografie, ruimtevaart, media, geschiedenis, Zandvoort, fietsen, strand en zwemmen in zee.

Het stimuleren van toerisme en economie.
Zandvoort is een sterk merk. Een aantrekkelijke locatie, waar velen graag hun vakantie doorbrengen. Onze oosterburen lopen weg met Zandvoort am Meer. Voor ‘Groot Amsterdam’ zijn we ‘hun beach’ voor een dagje gezonde zeelucht en vertier.

Onze badplaats is een zgn. ECO XXI-gemeente, in bezit van de Blauwe Vlag (symbool voor een schoon en goed geoutilleerd strand plus goed zwemwater) en omgeven door een Nationaal Park en een uniek duinlandschap.

Zandvoorts economie draait dan ook grotendeels op toerisme. Prachtig! Wat wil je nog meer?

Er is echter nog genoeg te wensen, vooral wat achterstallig onderhoud betreft. Door focus en inzet van wethouders en raad in de afgelopen 4 jaar kan er de komende 4 jaar (eindelijk!) veel ‘in de steigers’ worden gezet, waardoor Zandvoort aan Zee zich kan ontwikkelen tot beste badplaats aan de Hollandse kust. Het begin van de vernieuwing is er: Stationsplein en Passerel vormen nu ons visitekaartje. Entreegebied, boulevards en Badhuisplein volgen.

Werken aan de toekomst van Zandvoort betekent blijven investeren. We moeten nog aantrekkelijker worden voor de hedendaagse, veeleisende toerist. Zo is er behoefte aan een stevige kwaliteitsimpuls, o.a. in de vorm van vier- of vijfsterrenhotels.

Doel: meer verblijfstoerisme en dus meer werkgelegenheid: belangrijke speerpunten voor het CDA. Aan ‘politiek Zandvoort’ de taak om te zorgen voor een adequate infrastructuur, alsmede nieuwe (betaalbare) woningen, zodat uiteindelijk iedereen er wel bij vaart. Dan is het pas echt ‘Mooi weer op Zandvoort!’

Stem op mij nummer 6 op lijst 4