05 juni 2019

Coalitieakkoord officieel gepresenteerd!

Dinsdag 4 juni - MIDDELBURG - “Samen verschil maken.” Dat is niet alleen een voornemen maar ook een uitnodiging. Aan iedereen die samen met de coalitie van CDA, SGP, VVD en PvdA de komende jaren verschil willen maken."

Dat zei formateur Jo-Annes de Bat dinsdag 4 juni 2019 toen hij het eerste exemplaar van het coalitieakkoord “Samen verschil maken” aan Han Polman, commissaris van de Koning en voorzitter van Provinciale Staten overhandigde.

Statenlid Rinus van 't Westeinde: "Het nieuwe College in Zeeland zal gaan bestaan uit CDA,SGP,VVD en PvdA. Vrijdag worden de Gedeputeerden geïnstalleerd. Het programma heeft als titel meegekregen “Samen verschil maken”. Deels voortbordurend op wat de laatste jaren in gang is gezet, maar er staan ook stevige uitdagingen in op het gebied van klimaat , energie, zichtbaar Zeeland, mobiliteit en ruimtelijke kwaliteit. We gaan er samen voor, ik wil er graag aan meewerken om het verschil te maken."