Martijn Sanders

Bestuurslid - portefeuille Jongeren

De energie van de campagne begin 2022 wil ik graag voortzetten in het bestuur. Ik zie mezelf daarin als actief bestuurslid die breed inzetbaar is, maar zich ook specifiek richt op ledenwerving/-binding. Deze betrokkenheid doe ik naast mijn huidige werk als beleidsmedewerker (duurzaam) bouwen bij het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Het creëren van een jonger ledenbestand en het aantrekken van meer jonge kiezers is voor de toekomst van het CDA essentieel. Dat is een lastige uitdaging waar vrijwel alle politieke partijen moeite mee hebben. Maar dit is niet onmogelijk. Er zijn genoeg veertigers en ook steeds meer dertigers in ons dorp die we moeten kunnen aantrekken en activeren. Daarvoor is het nodig dat een solide basis staat waarin wij als CDA-afdeling een actieve en gezellige club zijn en dat ook naar buiten toe uitstralen. We moeten onze eigen leden en potentiële leden wat kunnen bieden. Ik wil daarom graag aan de slag gaan met het organiseren van politieke- en gezelligheidsactiviteiten. Bijvoorbeeld een politiek café met actueel (lokaal) thema, een maatschappelijke activiteit die ook de krant kan halen en een borrel voor de leden die graag hun netwerk onderhouden. Ik zie daar samenloop met de structurele campagne die ook voor zichtbaarheid gaat zorgen.

Het lijkt me nuttig om ook twintigers bijeen te brengen en met de fractie in gesprek te laten gaan, om op te halen wat daar leeft en verbinding te leggen. Voor de benodigde contacten met verengingen of specifieke doelgroepen maak ik graag gebruik van de kennis en contacten die wij in onze partij hebben. Het is bij dit alles goed om niet te grote verwachtingen te hebben en op lange termijn te denken, maar het vergroten en uitstralen van onze energie is een belangrijke eerste stap. Met veel enthousiasme ga ik daarom als bestuurslid aan de slag!