06 juli 2023

Herijking Visie Rensenpark

Middels een C-discussie heeft de gemeenteraad gediscussieerd of de huidige visie op het Rensenpark op onderdelen moet worden aangepast.

Om aan te geven waar wij als CDA VOOR zijn en waar wij vraagtekens bij zetten heeft het CDA 3 ervaringen met het Rensenpark gedeeld wat maakt dat we nog steeds enthousiast zijn omtrent het Rensenpark en haar mogelijkheden:

1. Jazz Avond

Een Jazz avond met diverse podia, tafeltjes en stoeltjes, mooie wijnen en bieren, zacht jazz muziek en romantische verlichting. Alleen de vuurvliegjes ontbraken nog

2. Kerkdienst met 100 man

Op zondagmorgen met honderden mensen een kerkdienst vieren. Eenmaal op de plek van de vogelkooi en een andere keer op de plek van het leeuwenverblijf.

3. De nachtwacht

Fantastisch om je te vergapen aan de nachtwacht in het voormalig giraffeverblijf. In contact komen met mensen die je niet kent uit alle delen van Nederland.

We hebben aangegeven groot voorstander te zijn van meer reuring in het park, door passende evenementen, meer horeca, met op de achtergrond een groen natuurlijk openbaar park voor iedereen. Een plek waar mensen samenkomen, een plek met historie en herinneringen.

Wij hebben toen ook aangegeven VOOR een zekere basis te zijn. Niet alles hoeft tijdelijk en veranderlijk te zijn. Twijfels hadden we over regulier wonen en helemaal over een ondergrondse parkeergarage.

Meer horeca is een mooie ambitie maar volgens ons komt er alleen meer horeca als het park echt open is. Je wilt ’s avonds ook wat kunnen schenken. Dat je er dan veilig kunt rondlopen is dan wel een MUST en dat kan alleen met voldoende openbare verlichting. Wil je deze ambitie waarmaken dan moet je volgens ons investeren in de promenade incl. voldoende verlichting (ook wel het savannepad genoemd). Dit kan een katalysator zijn voor nieuwe ontwikkelingen.

En ja, het mag wat kosten. Na de investering in het entree gedeelte mag van het CDA de Promenade als 2e investering herrijzen.

Dirk van Dijken