15. Robbert van Woerden

Wie is Robbert van Woerden?
Ik ben getrouwd, vader van drie kinderen, ondernemer in De Vaart. Mijn onderneming Themis Pensioen Professionals adviseert met name werkgevers over pensioen en is sterk in pensioencommunicatie.

Waarom heb je je kandidaat gesteld voor de gemeenteraad Almere?
Het is in Almere heel belangrijk om meer gemeenschapszin te creëren, meer sociale verbanden te krijgen en spanningen tussen mensen te voorkomen of weg te halen. Dat kan door samen verantwoordelijkheid te nemen voor een betere wereld. Dat begint in je eigen stad waar ik sinds 2006 woon.

Waarom voor CDA Almere?
De mensen van het CDA Almere kennen de stad, zijn ervaren en willen vanuit de kernwaarden van het CDA de stad mee vooruit helpen. Het CDA wil dat ieder mens gezien wordt. Dat al die 148 nationaliteiten, jong en oud, ziek en gezond, alleen of samen, gelovig en ongelovig, elkaar in de stad ontmoeten en kunnen samenleven. Een stad waar mensen hun rechten kennen, maar ook hun plichten. Waarin betrokkenheid, openheid en
verdraagzaamheid centraal staan. Het CDA Almere is een daarnaast een warme groep die gaat voor een betrouwbare overheid, dicht staat bij alledaagse oplossingen en dichter staat bij gewone mensen dan de meeste andere partijen.

Wat hoop jij over vier jaar te hebben bereikt in de gemeenteraad Almere?
De meeste ondernemers gaan fair met hun klanten om. Communiceren open en creëren vertrouwen die de ondernemer dan ook verdient. Tegelijkertijd zie je een ontwikkeling van de komst van energieslurpende bedrijven, zoals datacentra. Die creëren vaak te weinig werkgelegenheid en staan haaks op de ondernemers die je meer in Almere zou willen hebben. Almere is een jonge stad met prachtige mogelijkheden voor ondernemers. Ik wil de komst stimuleren van bedrijven die banen creëren in Almere; liefst ook met een duurzaam of innovatief profiel. We hebben zo veel creatieve jongeren in deze stad!  Geef hen die kansen om hun talenten te benutten!

Wat zou je Almeerse stemmers mee willen geven die CDA Almere nog niet kennen?
CDA Almere staat voor eerlijke en integere politiek. Laten we wel zijn dat het landelijk CDA daarin veel steken heeft laten vallen. Het CDA Almere is al jaren bezig om te laten zien hoe eerlijke politiek WEL kan. Ik hoop dat Almeerse stemmen dat hebben gezien en waarderen.

Twee speerpunten waar ik mij hard voor wil maken in Almere zijn:

• Ik maak me zorgen over de gevolgen van de Coronacrisis voor onze gezamenlijke verdraagzaamheid en begrip. Tegenstellingen worden uitvergroot terwijl dat niet hoort. Fatsoen is om open te staan voor elkaars meningen en die in beginsel te respecteren en samen komen tot een oplossing
  • Als mijn oudste dochter over 10 jaar op zichzelf wil wonen dan moet zij de kans daartoe krijgen om dat te kunnen. Nu is dat onmogelijk. Het is fijn dat het CDA Almere hier een actief thema van maakt en vooral betaalbare woningen wil voor onder meer de Almeerse starters.