CDA Noordoostpolder

Welkom de de site van het CDA in de Noordoostpolder! Hier kunt u informatie vinden over het werk dat wij doen in en voor de Noordoostpolder.

‘Iedereen doet mee’

Een Krachtig Noordoostpolder heeft inwoners die maximaal meedoen. Het CDA gaat uit van de mogelijkheden van onze inwoners. De overheid blijft een vangnet voor de mensen die dat nodig hebben.

‘Een eerlijke economie’

Een eerlijke economie betekent dat mensen kunnen profiteren van een goed economisch en sociaal klimaat, waarbij iedereen de kans krijgt om met zijn talenten een eerlijk inkomen te verwerven. Het betekent ook rekening houden met duurzaamheid en de leefomgeving. Ondernemers gaan niet alleen voor eigen winst, maar werken waar dat kan samen met onderwijsinstellingen en overheden.

‘Zorg voor elkaar’

Die belofte van zorg voor elkaar doen we als samenleving. Als iedereen meer verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen leven en dat van anderen, vormen we met elkaar die samenleving waarin niemand aan zijn lot wordt overgelaten en waar de zorg voor onze ouderen, zieken en gehandicapten goed geregeld, en waar mogelijk onderling vormgegeven is.

‘Culturele Rijkdom’

De Noordoostpolder kent een rijke, eigen cultuur. Of het nu gaat om monumentale gebouwen, culturele gebruiken of kenmerkende feesten; zij zijn voor de polderbewoners momenten waarop dit gemeenschappelijke wordt beleefd en vormen een uitdrukking van de eigen identiteit.

‘De jeugd heeft de toekomst’

Om Noordoostpolder aantrekkelijk te houden is opleiding, huisvesting en vervoer goed geregeld.

Uitgelicht