Op maandag 20 november heeft CDA Achtkarspelen, Bouwtechnics te Augustinusga gefeliciteerd met hun prijs als winnaar van de Ondernemersprijs Achtkarspelen 2023. Tijdens dit bezoek heeft eigenaar Jasper Brouwer ons, met veel passie, een rondleiding gegeven door dit prachtige innovatieve bedrijf. Een bedrijf welke een bekende naam is voor de besturing en automatisering binnen de voedingsmiddelen- en verpakkingsindustrie.

Bouwtechnics is een bedrijf waar mensen werken die nog echt iets met de handen kunnen; dit combineren met technisch vakmanschap is voor de medewerkers van het bedrijf een mooie combinatie en is er volop ruimte voor creativiteit. Vrijwel iedere medewerker is begonnen als stagiair en wordt de mogelijkheid gegeven opleidingen te volgend waardoor ze gemotiveerd en betrokken kunnen worden in iedere fase van het proces. Hierdoor blijft het een boeiende werkplek. Door gebruik van een eigen 3D-printer kunnen bijna alle onderdelen zelf gemaakt worden wat zorgt voor minder transport. Werkzaamheden van lassen, draaien en frezen tot software schrijven en complete productielijnen vol robotica; hiermee helpen ze bedrijven in het hele land aan innovatieve besturingssystemen met robots. Zo hebben ze machines ontwikkeld en geleverd aan o.a. Heinz, Rituals en Boomsma. De afgelopen jaren heeft Bouwtechnics zich goed ontwikkeld en zich gericht op innovatie door zowel softwarematig als mechanisch zelf in huis te hebben. Hierdoor kan ingezet worden op service en lange termijnrelaties met hun klanten. Robots worden steeds vaker ingezet om zwaar en lastig werk uit handen te nemen. Robotica is volgens Bouwtechnics het antwoord op deze vraagstukken; van verduurzaming tot productiviteitsverhoging. Bouwtechnics ontwikkelen robots die aansluiten op de wensen en programmeert de robot op maat. Zo hebben we, als CDA, kennis gemaakt met een aantal mooie robots zoals een robot die speciaal is opgebouwd om in het onderwijs te gebruiken en een robot voor het maken van duurzame verpakkingen voor gekoelde producten.