Mini camping Blauforloat
Prachtige natuur en de geur van hout! Wethouder Jouke Spoelstra ging op bezoek bij en bij Meer dan Meubels.
Jan en Marianne Postma runnen met heel veel liefde sinds 2009 de geweldige minicamping Blauforloat langs het Prinses Margrietkanaal. De rustige ligging in natuurgebied Reahel en aan het Prinses Margrietkanaal maakt het een ideale plek voor natuurliefhebbers en vissers.

Hoewel het formeel een minicamping is, zijn de voorzieningen zeker niet minimaal. De kampeerplaatsen zijn ruim en voorzien van elektriciteit en er is natuurlijk gratis WiFi. Vijf plaatsen zijn verhard zodat de zwaardere camper goed terecht kan. Verder is er één tweepersoons blokhut die van alle gemakken (inclusief eigen toilet) is voorzien. Daarnaast hebben ze een toilet die 24 uur per dag beschikbaar is voor iedereen die er gebruik van wil maken. Dit toilet is ook aangemeld bij de Hoge Nood app. Bij de camping een theeschenkerij. Hier kan iedereen terecht voor een bakje koffie, thee of een ijsje. Een uitstekende plek dus om neer te strijken bij een bezoekje aan de Mieden.

Meer dan Meubels
Meubelmaker Eelco Bosgraaf is sinds 2015 het gezicht van Meer dan Meubels. In samenwerking met klanten en interieurontwerpers ontwerpt en maakt hij meubelen op maat. Van TV-meubelen tot wandkasten en van dressoirs tot eettafels, elk werkstuk wordt gemaakt in de door klanten gewenste maat en/of kleur en is daarmee gegarandeerd uniek! Vanaf oktober 2022 is Meer dan Meubels gevestigd in Buitenpost, op bedrijventerrein De Swadde. Eelco heeft bewust gekozen om zijn bedrijf in Buitenpost te vestigen, mede vanwege het treinstation. Hierdoor is het voor stagiairs ook makkelijker om bij hem te werken. Door zowel maatwerk als een gestandaardiseerd product aan te bieden is Meer dan Meubels flink aan het groeien. De wens is om zowel qua personeel als stagiairs uit te breiden, want meubelmakerij is het mooiste wat er is.

Kruidhof
Gefeliciteerd! Met taart voor directeur Gerben de Haan en zijn medewerkers brachten wethouders Lea van der Tuin en Jouke Spoelstra vandaag een bezoekje aan de Kruidhof en het IJstijden museum. Afgelopen dinsdag wonnen zij de Bronzen Award tijdens de verkiezing van het leukste uitje van Friesland, georganiseerd door de ANWB. De Kruidhof heeft 17 thematuinen en biedt daarnaast leuke kinderactiviteiten. En voor wie trek en dorst heeft na het wandelen en spelen is er de Eettuin waar ze lekkere gerechten maken met ingrediënten uit de tuinen. Wethouder Jouke Spoelstra: “Als je met duizenden stemmen bent gekozen, mag je je oprecht een toeristische trekpleister noemen.”

De Kruidhof bestaat al meer dan 90 jaar en is eigendom van de gemeente. De medewerkers bestaan uit een klein team van betaalde krachten en meer dan zestig vrijwilligers. Ook werken er dagelijks zo’n twintig tot dertig personen met behoud van uitkering of via een andere zorg- of hulpinstantie. ‘We zijn trots op deze vorm van samenwerken. Participatie betekent dat iedereen binnen zijn of haar kunnen een bijdrage levert en meedoet', aldus wethouder Lea van der Tuin. “De Kruidhof vormt al jaren voor veel medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt een veilige thuishaven.”

Vanaf 4 april zijn de Kruidhof en het IJstijden museum weer geopend voor het seizoen en ben je welkom om een bezoekje te brengen aan 1 van de leukste uitjes van Friesland.