De nieuwe CDA fractie is gestart met de permanente campagne. We willen niet alleen tijdens de verkiezingen bedrijven en instellingen bezoeken maar gaan dat de gehele raadsperiode doen. Het eerst bedrijf wat de CDA fractie met een bezoek heeft vereerd is Friesland-Campina in Gerkesklooster. Een bedrijf waar we als gemeente trots op mogen zijn. Binnen Friesland-Campina heeft deze vestiging zich ontwikkeld tot een productielocatie gericht op de specialiteiten kazen binnen het concern. We zagen een hypermoderne productielocatie. Er is de laatste jaren fors geïnvesteerd en die investeringen blijven doorgaan. Tijdens de rondleiding zagen we hoe kazen door robots de opslagstellingen in- en uit werden gereden. Er komt bijna geen mensenhand meer aan te pas. Er is de laatste jaren veel geautomatiseerd maar voor Achtkarspelen blijft het bedrijf een grote werkgever. De locatiedirecteur wist ons te vertellen dat ze een goed contact hebben met de gemeente en dan in het bijzonder de bedrijfscontactfunctionaris. Ook zijn de contacten met het dorp Gerkesklooster goed en wil het bedrijf investeren in zijn maatschappelijke rol. Als CDA fractie vinden we dat we zo’n soort bedrijf moeten koesteren voor onze gemeente. We kijken dan ook terug op een geslaagd bezoek.

CDA Achtkarspelen