Vrijdag 26 april ontvingen vier van onze CDA-leden een koninklijke onderscheiding: Auke Attema, Meindert Talma, Romke van der Wal en Piet Kuipers.

In december 2022 ontstond bij het bestuur de gedachte om voor Romke en Meindert een koninklijke onderscheiding aan te vragen. Het automatisme om na twaalf jaar automatisch de koninklijke onderscheiding uit te delen hebben we als gemeente 8K mede met steun van de toenmalige CDA fractie, waaronder Romke en Meindert, eraf gehaald.

Als bestuur waren we van mening dat beiden deze onderscheiding verdienen. Niet alleen vanwege hun raadslidmaatschap, maar ook hun inzet op vele andere terreinen in Achtkarspelen en de regio. Wat Auke niet wist, was dat wij als overige bestuursleden ook vonden dat hij deze onderscheiding had verdiend. Vervolgens werden we vanuit Gerkesklooster-Stroobos benaderd om als CDA mee te werken aan een aanvraag voor Piet Kuipers.

Vier aanbevelingsbrieven werden vanuit het CDA geschreven en vier onderscheidingen werden toegekend.

Auke, Meindert, Romke en Piet, ook vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd!