De zomer is een periode waarin veel even tot stilstand komt. De scholen, de gemeenteraad, vult u zelf verder maar in. Staat alles stil dan? Nee, zeker niet. Weken zonder de zorg, weken zonder winkels…

Het is goed dat een ieder een rustperiode heeft. Een rustperiode om ook terug te kijken naar wat er is gebeurd en vooruit te kijken naar dat wat we het komend jaar willen doen.

In de afgelopen periode zijn de jaarlijkse gesprekken geweest met de (steun)fractieleden en de wethouders. Ook daar een terugblik en een vooruitzien. Mooi te zien hoe de fractieleden individueel en ook de fractie als geheel zich van zich hebben laten horen en zich hebben laten zien. Mooi dat de fractievergaderingen weer in de dorpen plaatsvinden en dat er weer volop werkbezoeken worden afgelegd. Het CDA is zichtbaar.

Trots zijn we op onze beide wethouders. Hun optredens in de raad laten een deskundigheid zien zowel inhoudelijk als ook voor wat betreft hun optreden.

Maar goed, die zomer met de rustperiode?

Er is inmiddels een landelijke campagneleider voor het CDA benoemd, want op 22 november mogen we weer naar de stembus. Veel bekende namen verdwijnen uit de Kamer en het kabinet. Naast verlies aan deskundigheid geeft dit ook nieuwe kansen. Net als bij de gemeentelijke verkiezingen in 2022 staan er ook nu bij de landelijke verkiezingen voldoende nieuwe CDA'ers met ambitie klaar. Nieuwe mensen, die het CDA gedachtengoed kunnen en willen uitdragen.

Vanaf deze plaats wensen we iedereen, die bij de voorbereidingen en de uitvoering van de campagne en verkiezingen betrokken is, veel wijsheid en vooral veel plezier samen toe.

Lydeke Zandbergen-Beishuizen, voorzitter