Op 3 mei vierde bakker Wander Schotanus uit Twijzelerheide het 40 jarig jubileum van zijn bakkerij en werd hij samen met zijn vrouw Jeltje in het zonnetje gezet. Dit jubileum was voor CDA Achtkarspelen een reden te meer om een bezoek aan de bakkerij te brengen. Deze bakkerij is erg belangrijk voor Twijzelerheide en voorziet het dorp en de wijde omtrek van brood en banket. Ook worden er levensmiddelen en vleeswaren verkocht en is het een PostNL-servicepunt.

Samen met een aantal ondernemers uit Twijzelerheide, te weten Theo Douma van Autoschade Douma en Alie Holtewes en Ytje Hoekstra van Klean & Sa, kregen we een workshop bakken van bakker Wander Schotanus. Met elkaar hebben we, met veel plezier en in goede sfeer, taart, suikerbrood en broodjes gebakken. In de pauze, onder het genot van koffie en heerlijke oranjekoek van bakker Schotanus, vertelden de ondernemers over hun bedrijf; wat voor bedrijf zij hebben en wat hun ervaringen zijn met betrekking tot ondernemerschap. Het was mooi te horen dat de ondernemers met zo veel passie hun bedrijf voeren.

Naast de passie werd ook de zorg uitgesproken over de stijgende prijzen van energiekosten en voor bakker Schotanus ook de prijs van de grondstoffen die steeds hoger worden. Het CDA maakt zich hier ook zorgen over en heeft inmiddels al vragen gesteld aan het college met betrekking tot de stijgende energiekosten. Ook zaken die spelen in en rondom Twijzelerheide zijn besproken.  Onderwerpen als onder andere  woningbouw, smalle fietspaden en het onderhoud van de brandkranen kwamen aan de orde. Het CDA is blij met de openhartigheid van de ondernemers en neemt de aangegeven zorgen en vragen serieus.