De campagne begint inmiddels op volle toeren te draaien. Debatten worden georganiseerd, krantenartikelen geschreven, spandoeken geplaatst en posters worden geplakt. Hierbij alvast dank aan al die vrijwilligers die dit weer met veel enthousiasme doen. Voor mij persoonlijk een heel inspannende maar tegelijkertijd ook prachtige tijd om als kandidaat-Kamerlid voor het CDA op pad te gaan in Fryslân en het Noorden. Ondanks de mindere peilingen hoor ik steeds vaker mensen zeggen dat ze blij zijn met de koerswijziging van het CDA en de positieve kijk van onze lijsttrekker Henri Bontenbal op de samenleving. Niet langer de neo-liberale koers volgen, maar inzetten op de mienskip vormt onze kracht. Ik ben ervan overtuigd dat wij als CDA de peilingen gaan verslaan. Wij hebben als CDA vier prachtige kernbegrippen in de vorm van solidariteit, rentmeesterschap, gespreide verantwoordelijkheid en publieke gerechtigheid. Die vier uitgangspunten mogen en moeten weer volop gebruikt worden door onze partij want dat vormt ons bestaansrecht.

Als kersverse vader van een prachtige dochter, rasechte Fries, fanatieke voetballer en wethouder wil ik mij inzetten voor Fryslân, het Noorden en een leefbaar platteland. Een euro vanuit Den Haag werd lange tijd ingezet op de plek waar het meeste financiële rendement te behalen viel onder het mom ‘don’t back the losers, pick the winners’. Dit leidt in de regio’s van Nederland tot een verschraling van het zorgaanbod, minder woningbouw, een vermindering van ov-voorzieningen zoals buslijnen en het verdwijnen van belangrijke maatschappelijke voorzieningen zoals (sport)verenigingen of de bibliotheek.

Ik geloof dat er meer is dan alleen de keuze tussen de overheid of de markt. De samenleving oftewel de 'mienskip' staat daar namelijk tussenin, gebouwd op onderlinge solidariteit en gespreide verantwoordelijkheid. Voorzieningen en het besef dat we moeten omkijken naar elkaar zijn het cement van die samenleving en juist dat moeten we faciliteren. Hierbij moeten we niet langer denken in puur financieel rendement maar juist in maatschappelijk rendement. Op die manier is er een hoopvolle toekomst voor heel Nederland, of je nou woont op het platteland of in de stad. Daarvoor wil ik mij inzetten als Kamerlid van het CDA.

Helpt u mij mee met dit verhaal? Stem dan nr. 11 van het CDA maar vertel bovendien met veel trots weer het CDA-verhaal. Met dit verhaal, een frisse lijst, het maatschappelijk rendement en een sterke inhoudelijke lijsttrekker gaan we vol vertrouwen op naar 22 november. ( foto Jouke, zie bijlage)