16 januari 2022

Gelbrig Hoekstra niet beschikbaar als wethouder

CDA Tytsjerksteradiel maakt bekend dat Gelbrig Hoekstra bestuur en fractie heeft laten weten niet beschikbaar te zijn voor een nieuwe termijn als wethouder.

Gelbrig geeft aan voor de nabije toekomst prive keuzes te hebben gemaakt, waar een wethouderschap niet meer bij past. Het bestuur heeft begrip voor dit besluit en spreekt haar waardering uit voor de wijze waarop Gelbrig Hoekstra zich als CDA-bestuurder inzet voor de belangen van de gemeente en haar inwoners in een periode met veel uitdagingen en bijzondere omstandigheden.

Gelbrig Hoekstra was van 2000 –  2006 en van 2010 - 2018 raadslid en is vanaf juni 2018 wethouder in Tytsjerksteradiel.

Het bestuur heeft veel respect voor de inzet -vol overtuiging- de afgelopen jaren; geen gemakkelijke raadsperiode waarin zich allerlei onvoorzien uitdagingen voordeden. Samen met de andere leden van het College van B&W zijn deze uitdagingen aangegaan. De gemeente staat er op vele fronten beter voor en er zijn diverse vernieuwingen op gang gebracht.

Gelbrig heeft vele mooie resultaten bereikt, zoals het op gang brengen van de plannen en realisatie van nieuwbouw van woningen in de 17 dorpen van onze gemeente.

Als wethouder maar ook daarvoor al als bestuurslid en raadslid heeft Gelbrig veel voor het CDA betekend. Daar is veel tijd en aandacht in gaan zitten en dat andere zaken nu een hogere prioriteit krijgen is goed te begrijpen.

Het bestuur heeft ervoor gekozen niet met een wethouder kandidaat de verkiezingen in te gaan. Dat is wat het bestuur betreft pas aan de orde ná de verkiezingen. Binnen de gelederen is voldoende kwaliteit aanwezig om een goede wethouder te leveren.

Een mooi gemeleerde, enthousiaste groep mensen staat klaar om - ook in de volgende raadsperiode - als CDA een bijdrage te leveren aan het samen bouwen aan de toekomst van onze gemeente.