13 januari 2022

Upgrade bushalte Kruisbergseweg n.a.v. vragen CDA Doetinchem

Begin november heeft het CDA schriftelijke vragen gesteld over bushalte Kruisberg aan de Kruisbergseweg in Doetinchem. Deze bushalte wordt de laatste jaren steeds intensiever gebruikt. Denk hierbij aan leerlingen van de Jacobus Fruytier scholengemeenschap, jeugdspelers van De Graafschap, bezoekers van De Kruisberg en forensen die via de Tweede Loolaan eenvoudig naar andere delen van Doetinchem kunnen fietsen voor hun werk. Het gevolg van het intensieve gebruik was dat er veel fietsen op het gras gestald moesten worden omdat er niet genoeg ruimte was voor alle fietsen. Op het gras vielen de fietsen makkelijk om met beschadigingen tot gevolg. Daarnaast stonden de fietsen zo in de weg bij het in- en uitstappen van de bus. We vroegen daarom of hier iets aan gedaan kon worden. Wethouder Steintjes antwoordde toen dat de Buha polshoogte zou komen nemen en indien nodig ook actie!
We zijn blij dat we afgelopen week gezien hebben dat de fietsenstalling groter gemaakt is door de aanleg van extra bestrating en fietsaanleunbeugels. Alle fietsen lijken nu goed gestald te kunnen worden.