17 april 2024

CDA gaat voor een nieuwe multifunctionele accomodatie in Doornspijk

Voor de toekomst van Doornspijk neemt de gemeenteraad a.s. maandag een belangrijk besluit: komt er een nieuw dorpshuis met sportzaal en basisschool?

CDA Elburg is groot voorstander. Dorpshuis De Deel is echt aan vervanging toe. Gisteren hebben we, samen met 3 andere raadsleden, alle ruimtes van het Dorpshuis bekeken. Het is verouderd en soms ook heel krap: de repetitieruimte van muziekvereniging zat stampvol. Desondanks klonk de vereniging geweldig in Doornspijk.

Natuurlijk kost een nieuw MFA ook veel geld. Afgelopen maandag heeft de directeur van CBS De Regenboog dit aan raadsleden uitgelegd tijdens een bijeenkomst op Van Kinsbergen College in Elburg. Er zijn ook investeringen op de andere scholen in Elburg Onderwijsstad nodig. Mooie ontwikkelingen en wat ons betreft is het duidelijk: CDA Elburg gaat voor een nieuw MFA in Doornspijk!