20 januari 2018

Op de bres voor arbeidsbeperkte inwoners

De CDA fractie in de gemeenteraad van Elburg heeft schriftelijke vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders gesteld. De fractieleden maken zich zorgen over mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Landelijk is daar veel aandacht voor want uit onderzoeken blijkt dat een groot deel van de mensen met een arbeidsbeperking geen regulier werk heeft gevonden.

Cees Dijkhuizen is lid van de CDA fractie in de gemeenteraad. Hij heeft namens de CDA fractie de vragen ingediend. Hij wil graag van het College in Elburg horen hoe de situatie in Elburg is. Het gaat er dan vooral om hoeveel inwoners die op de wachtlijst stonden voor de sociale werkvoorziening werk hebben gevonden. Ook wil het CDA graag weten welke inspanningen de gemeente hiervoor doet en hoe het met de begeleiding van deze inwoners is gesteld.

Het CDA is van mening dat de gemeente zich blijvend in moet blijven zetten voor deze inwoners. Dat wil zij met deze vragen nog eens benadrukken. Het College van B&W zal de schriftelijke vragen binnenkort beantwoorden.