11 juli 2018

"Trek samen op in de Regio Zwolle"

Op woensdag 11 juli besprak de gemeenteraad van Elburg de zogenaamde “Kadernota” (voorheen Voorjaarsnota genoemd) waarin de plannen voor de komende jaren staan. Aan de orde kwam onder meer de samenwerking op economisch gebied van de Noord-Veluwe met de Regio Zwolle.

De economie in de Regio Zwolle bloeit en ondernemers en inwoners plukken daar de vruchten van. De gemeente Elburg wil de kansen in de Regio Zwolle graag verzilveren, het liefst in samenwerking met de buurgemeenten Nunspeet en Oldebroek. Het CDA diende hierover samen met Algemeen Belang, PvdA en de VVD een motie in die na stemming de steun kreeg van de volledige gemeenteraad. Via deze motie werd uitgesproken dat de economische samenwerking op de Noord-Veluwe ondersteunend is aan de samenwerking in de Regio Zwolle.

Fractievoorzitter Cees Dijkhuizen (CDA): “We hebben op de Noord-Veluwe afgesproken dat de gemeente Nunspeet namens de Veluwse gemeenten de economische beleidstaak uitvoert. Het is belangrijk dat Nunspeet zich in de uitoefening van die regionale taak richt op de Regio Zwolle. Als CDA zijn we ervan overtuigd dat die Noord-Veluwse samenwerking onze positie in de Regio Zwolle versterkt. Deze motie onderstreept dat nog een keer.”