12 april 2022

Formatienieuws (1)

Update's omtrent de coalitievorming

--13 april--
Vanavond hebben we een goed debat gevoerd over het advies van de informateur. Wij gaan samen met GBP en CU-SGP in gesprek om te komen tot een coalitieprogramma. In die gesprekken zullen we ons constructief en positief kritisch opstellen om onze speerpunten uit het verkiezingsprogramma goed terug te laten komen in het te schrijven collegeprogramma. Als eerste zullen we samen een keuze voor een formateur gaan maken.

--07 april--
We kijken terug op prettige en waardevolle gesprekken met de informateur. We zijn gepast trots dat alle andere partijen in de gesprekken met de formateur hadden aangegeven in het CDA een mogelijke coalitiepartner zien. Het advies van de informateur is om met GBP en CU/SGP de formatiegesprekken aan te gaan. Op 13 april zal er een debat over het advies plaatsvinden.

--02 april--
Afgelopen donderdag hebben alle fracties een eerste gesprek met de informateur gehad.
Tijdens dit gesprek hebben Joke Grotenhuis en Stephan Nienhuis namens het CDA de belangrijkste standpunten uit het verkiezingsprogramma toegelicht. Onze onderhandelaars kijken terug op een prettig gesprek en zien met vertrouwen uit naar de vervolggesprekken die komende week plaatsvinden.

--31 maart--
Tijdens de raad van 30 maart is voormalig burgemeester Fred de Graaf aangesteld als informateur.
Wij zijn blij dat Fred de Graaf ons hierin gaat bijstaan en wensen hem veel succes.