16 december 2021

CDA Heerde-Wapenveld maakt kieslijst bekend

Vertrouwd en dichtbij. Zo kenmerkt voorzitter Dick van de Streek de kieslijst van het CDA. Tijdens de algemene ledenvergadering heeft het CDA Heerde-Wapenveld de kieslijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De lijst wordt aangevoerd door wethouder Stephan Nienhuis die al eerder was benoemd als lijsttrekker.

Op plek 2 staat fractievoorzitter Joke Grotenhuis, die zich graag nog een periode in de raad wil inzetten voor de lokale belangen.
Op plek 3 staat een verrassende en nieuwe maar geen onbekende naam, namelijk Hans van Ark uit Wapenveld. Hans is kerkelijk actief in de regio. Hij zal zich onder andere gaan inzetten voor de belangen van de inwoners van Wapenveld. Op plek 4 staat Ruud de Gooijer. Ruud is begin 2021 begonnen in de gemeenteraad en komt graag terug in de raad voor een nieuwe periode. Met zijn actieve betrokkenheid bij SEH en de Jan Nienhuisvereniging kent hij de lokale vraagstukken goed.
Op plek 5 staat Erik Mateman, die zich ingezet heeft voor de energiecoöperatie. Naast de duurzaamheidsambities zal hij zich met name gaan richten op de groei van het aantal woningen in de gemeente. Op plek 6 staat Jurriën Berghorst. Als agrariër maakt bij zich hard voor de belangen van het buitengebied. Dick van de Streek geeft aan zeer tevreden te zijn met deze kieslijst. “Het is mooi dat we veel vertrouwde gezichten terug zien op deze kieslijst terwijl er duidelijk ook vernieuwing is ten opzichte van de lijst van 4 jaar geleden. Het zijn allemaal personen die de Heerder gemeenschap goed kennen en zeer betrokken zijn bij tal van activiteiten in onze lokale gemeenschap”.

Huidig raadslid Arnold Kasteel ontbreekt op de kieslijst. Arnold heeft zich niet verkiesbaar gesteld voor een nieuwe periode.

Fotomateriaal hieronder is na overleg te gebruiken.