21 januari 2021

Wethouder Berkhoff beëindigt carrière

Wethouder Jan Berkhoff (CDA) heeft aangekondigd per 1 februari te stoppen. Daarmee komt er ook een einde aan zijn langdurige carrière in het openbaar bestuur. “Het doet me verdriet dat ik dit besluit moet nemen, want ik houd van deze baan en vind het geweldig om de samenleving te mogen dienen”. Jan Berkhoff heeft besloten om het ambt neer te leggen, omdat hij merkte dat de intensiteit van het ambt een steeds grotere wissel op zijn mentale veerkracht trekt.

In december 2015 was Jan Berkhoff bereid om onze wethouder te worden. Gezien de prettige samenwerking is hem destijds ook gevraagd om na de verkiezingen van 2018 onze wethouder te blijven. In de rol van ‘oliemannetje’ zijn een aantal langlopende en slepende dossiers succesvol afgerond en of er zijn succesvolle stappen gezet. Een wethouder van buiten de gemeentegrenzen is de laatste jaren wel eens bekritiseerd, echter onze CDA fractie was heel blij met de komst van Jan, woonachtig in Oene op steenworp afstand van Heerde. Met zijn jarenlange bestuurlijke ervaring opgedaan in buurgemeente Epe is hij voor onze gemeente en onze fractie van grote waarde geweest.

Fractie en bestuur zijn Jan dankbaar voor zijn inzet en bijdrage en gaan zijn humor zeker missen.

Wij wensen Jan gezondheid en een goed pensioen toe!