Participatie

Tijdens de begrotingsvergadering van 10 november 2022 is er een motie ingediend waarin het college verzocht wordt te leren van de in onze gemeente bestaande participatie- en communicatieplatformen en met een voorstel te komen hoe de gemeente haar particiaptie en communicatie verder vorm wil geven. Daarbij ook te kijken welke behoefte er is binnen elke kern op het gebied van communicatie en participatie. Wij ondersteuenen dit van harte. Als CDA Montferland vinden wij het erg van belang dat ‘participatie’ niet enkel gebruikt wordt als containerbegrip om te doen voorkomen dat inwoners betrokken worden, maar om inwoners op een dusdanige manier te betrekken dat zij zich ook daadwerkelijk gehoord voelen. Wij hopen dat het college zal komen met een voorstel die in lijn is met deze gedachte.

De motie is met 17 stemmen voor aangenomen.