Tijdelijke verkeersmaatregelen

Tijdens de begrotingsvergadering van 10 november 2022 hebben wij als CDA Montferland, met steun van collegapartijen, een motie ingediend over het kunnen nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen.

Als wij luisteren naar onze inwoners horen wij dat er verschillende verkeerssituaties in Montferland zijn die onze inwoners een onveilig gevoel geven. Vaak worden deze locaties onderzocht en wanneer nodig wordt er een plan gemaakt om deze verkeerssituaties aan te passen. Het traject van onderzoeken tot de daadwerkelijke oplossing duurt vaak maanden tot jaren. In de tussentijd blijft een situatie dus vaak maanden tot jaren ongewijzigd en blijft het onveilige gevoel over de verkeerssituatie bij onze inwoners in stand.

In onze motie stellen wij een budget beschikbaar aan het college om juist in die tussentijd kleine en tijdelijke verkeersmaatregelen te treffen die het verkeersveiligheidgevoel van onze inwoners vergroten. Denk hierbij aan het tijdelijk plaatsen van paaltjes, hekjes, spiegels, e.d. Dit zodat verkeerssituaties die onze inwoners een onveilig gevoel geven niet maanden tot jaren onveranderd blijven.

De motie is met een meerderheid aangenomen.