22 november 2022

CDA stemt voor nieuwe BMX baan.

Het CDA stemt voor een nieuwe locatie van de BMX baan. De fietscross club Lichtenvoorde (FCCL) is al sinds 2001 bezig met de zoektocht naar een nieuwe locatie, toen was ik nog maar net geboren. De huidige baan voldoet niet meer en door deze nieuwe baan wordt de baan veel groter waardoor deze voldoet aan alle eisen van een wedstrijdbaan. Ook komt met dit plan de plek van de huidige BMX baan vrij, waar samen met de locatie van de Pastoor van Ars school een mooie nieuwe woningbouwlocatie gerealiseerd kan worden. Waar we onder andere weer starterswoningen kunnen bouwen die we hard nodig hebben. Mede vanwege deze algemene en maatschappelijke belangen kunnen wij instemmen met dit voorstel. Met deze baan is FCCL klaar voor de toekomst, waarmee ze nog meer BMX-talenten uit Oost Gelre kunnen voortbrengen zoals de wereldkampioenen Anneke Beerten uit Marienvelde, Joost Wichman uit Lichtenvoorde en natuurlijk Jelle van Gorkum zilver op de Olympische Spelen. Kortom deze BMX-baan wordt een kweekvijver voor talent uit Oost Gelre en laat de jeugd uit de regio lekker sporten.