Ruud Krabbenborg

Ik ben Ruud Krabbenborg, 55 jaar, geboren en getogen in Zieuwent. Werkzaam bij Agem als projectleider. Daarvoor gewerkt in de financiële dienstverlening. Trotse voorzitter van de lokale energiecoöperatie Zonnig Zieuwent, ontstaan vanuit Zieuwents Belang, waar ik bestuurslid van ben geweest, supporter van de hoofdklasser; RKZVC.

Mijn speerpunten voor de komende vier jaar zijn:

Vrijwilligers en verenigingen, de smeerolie van de samenleving.
Oost Gelre staat bekend om een enorme betrokkenheid van inwoners bij het verenigingsleven. Landelijk op nummer 1 met de hoogste maatschappelijke participatie. Dat moeten we koesteren en blijvend ondersteunen voor de leefbaarheid in alle kernen van onze prachtige gemeente.

Woningbouw voor oud én jong in elke kern!
In elke kern wordt er nu gebouwd. Belangrijk is, dat vóór deze plannen klaar zijn, er weer nieuwe kavels op voorraad liggen in elke kern. Iedereen in Oost Gelre heeft recht op een betaalbare woning.

Energietransitie.
Uiteraard, maximaal zon op dak en stimuleren innovaties als batterijopslag. Maar uiteindelijk zullen we ook grootschalig aan de bak moeten. Dan wel van onderaf met de lusten bij de lasten en minimaal 50% lokaal eigendom. Lastige keuzes moeten soms gemaakt worden voor het welzijn van de komende generaties.

CDA Oost Gelre, dé lokale partij!
Met korte lijntjes naar de provincie, Den Haag en Brussel, die andere lokale partijen niet hebben.