Walter Leemreize

Mijn naam is Walter Leemreize, en ik ben lijsttrekker van het CDA Oost Gelre.

Wie
CDA Oost Gelre is dé lokale partij van Oost Gelre. Wij gaan en staan voor de belangen van Oost Gelre. Zowel binnen de gemeentegrenzen als ver daarbuiten, tot aan Brussel aan toe.
Bij ons staat de mens centraal en niet het geld!

Successen
De afgelopen decennia hebben wij als grootste coalitiepartij een enorme bijdrage geleverd aan het vasthouden en verder uitbouwen van de kernwaarden en de kernkwaliteiten van Oost Gelre, namelijk noaberschap en leefbaarheid in al onze kernen.

Uitdagingen
Maar Oost Gelre staat ook voor de nodige uitdagingen. Zo heeft Oost Gelre een groot dreigend te kort aan (jonge) handen voor onze innovatieve maakindustrie en zorg. Tevens hebben we een tekort aan betaalbare woningen. Zonder voldoende jongeren en (jonge) handen valt de boel stil, en wordt Oost Gelre voor jong en oud onleefbaar, en dat laten wij als CDA  niet gebeuren!

Oplossingen
We hebben daarvoor een aantal oplossingen in ons verkiezingsprogramma staan die we de komende 4 jaar gaan bereiken:

1. Wij gaan dé stagehoofdstad van de Achterhoek worden zodat jongeren hier gaan studeren, werken en wonen;
  2. We gaan erfpacht toepassen waardoor (starters) woningen ca. € 50.000 - € 100.000,- goedkoper worden en dus betaalbaarder worden;
  3. We gaan een jongerenraad instellen;

Daarnaast hebben we een mooie balans van jonge en oudere kandidaten met allen een enorme bak aan ervaring en kennis.

Kortom: Samen bouwen we door, voor oud én jong!