Op vrijdag 13 oktober zijn er bijna 200 leerlingen van 3 havo en vwo naar Brussel gegaan. Op uitnodiging van CDA West Maas en Waal hebben de leerlingen van het PAX onder andere een bezoek gebracht aan het Europees Parlement in Brussel. Hier spijkerde Europarlementariër Tom Berendsen, tevens lijsttrekker voor de verkiezingen in juni 2024, de leerlingen bij over de Europese Unie en legde hij uit wat hij als Europarlementariër allemaal doet. De medewerkers van Tom lieten de grote parlementszaal zien, vertelden over hun werk en de verschillende culturen in het parlement.

Uiteraard was er ook ruimte voor ontspanning en hebben de leerlingen zelf Brussel kunnen ontdekken, nadat de groep eerder bij het Atomium waren geweest. Al met al een ontzettend leerzame dag voor de leerlingen. We kijken als CDA West Maas en Waal tevreden terug, omdat we letterlijk jeugd en politiek dichter bij elkaar hebben gebracht. Veel dank aan Tom en zijn team voor hun gastvrijheid en speciale dank aan het PAX voor mede-organiseren van deze fantastische dag!